Bilde kommer

Audiopedagog Gjendem, Terese Stople Gjendem

Info kommer snart.

Info kommer snart.

 

Bilde kommer

Audiopedagog Moen, Gro Anita Aarreberg Moen

Startet å jobbe med hørsel i 2002 som kommunal hørselskontakt. I 2015 startet jeg opp som privatpraktiserende audiopedagog, etter å ha fått mastergrad i audiopedagogikk ved NTNU. Masteroppgaven jeg skrev hadde problemstillingen; ”Hvordan opplever eldre med presbyacusis sin kommunikasjonshverdag? Hvilke mestringsstrategier tar de i bruk og hva oppleves som avgjørende for å opprettholde godt kommunikativt samspill med andre?”. 

Som privatpraktiserende audiopedagog ble jeg raskt interessert i nedsatt lydtoleranse og tinnitus og har spesialisert meg i å jobbe med dette.


Utdanning og kurs:

Utdanning:

  • Psykologi grunnfag, NTNU, 1999.

  • Spesialpedagogikk grunnfag, UiO. 2000.

  • Spesialpedagogikk mellomfag, UiO. 2001

  • Master i spesialpedagogikk, fordypning audiopedagogikk, NTNU, 2015.

  • Kognitiv terapi for depresjon og angstlidelser, NFKT, 2018.

  • Nevroutviklingsfortyrrelser med fordypning på autisme, NTNU, 2019.


Kurs og workshop:

  • Tinnitus & Hyperacusis Therapy Masterclass v/ H. Aazh, ved Birkbeck University of London. (2015).

  • Decreased Sound Tolerance, workshop (P. & M. Jastreboff 2016)

  • TRT, Tinnitus Retraining Therapy for Management of Tinnitus & Hyperacusis. Hos P. & M. Jastreboff, (2017).

  • Hyperacusis assessment & brief intervention workshop, Tinnitus & Hyperacusis Therapy Specialist Clinic v/H. Aazh, (2017)

  • Decreased Sound Tolerance (hyperacusis and misophonia) and their treatments. Hos P. & M. Jastreboff, (2018).

  • Tinnitus Course, British Tinnitus Association. Hos Baguley, McKenna, McFerran og Culhane. (2018).

  • Kognitiv atferdsterapi for insomni


Konferanser:
Tinnitus – en folkehelseutfordring? (HLF, 2016).

3rd International Conference on Hyperacusis. (H. Aazh,2017).

4th International Conference on Hyperacusis. (H. Aazh 2019).



 

Diverse:

 
prev next
 
 

Link til masteroppgaven: Hørselstap og kommunikasjon. En kvalitativ studie av seks eldre med presbyacusis. Audiopedagog Moen

 https://core.ac.uk/download/pdf/52113981.pdf